Tvorba loga – jak vzniká nové logo

Tvorba loga zabere několik hodin, často desítek hodin práce. I za zdánlivě jednoduchým a jasným logem často stojí dlouhý vývoj a mnoho dalších variant loga, které nikdy nespatří světlo světa..

  1. Analýza samotné firmy Abychom mohli začít tvořit návrhy loga, potřebujeme maximum informací o firmě či produktu, které má nové logo reprezentovat. Důležité je také poznat cílovou skupinu, kterou má nové logo především oslovit a také pocity a dojmy, které v ní má vzbudit. Pro zjištění důležitých informací pro návrh loga obvykle požádáme klienta o vyplnění krátkého dotazníku.
  2. Analýza konkurence, inspirace, asociace Víme-li, co od loga očekáváme, začínáme o logu přemýšlet, hledat inspiraci a asociace. Sbíráme tak nejrůznější podklady a podněty pro samotný návrh loga. Při tom také mapujeme konkurenci, abychom se vyvarovali vymyšlení již vymyšleného – a tedy podobnosti loga s již existující firemní identitou jiné firmy či produktu.
  3. Tvorba návrhů, zpracování námětů loga Vznikají první nárhy logo, často poměrně rozdílné, což je dobře, protože tak alespoň máte z čeho vybírat. Na návrzích dle rozpočtu pracuje jeden až tři grafici a výsledkem je pět až deset různých návrhů, často rozšířených o varianty.
  4. Korekce, doladění loga Jakmile vyberete motiv, který vás nejvíce oslovuje, nadále jej dle vašich připomínek i našeho odborného oka dopracujeme do výsledné podoby, se kterou bude spokojen nejen klient, ale pokud možno i grafik samotný. Ladíme proporce, tvar, barvy, vybíráme font a celkové uspořádání loga.
  5. Rozpracování variant loga Když už víme, jak bude logo vypadat, domyslíme možné varianty uspořádání loga a také barevné varianty (barevnou, negativní, černou, bílou, případně další). Výsledná loga připravíme v různých formátech (.ai, .pdf, .png, .jpg).
  6. Rozpracování variant loga Zbývá již jen zpracovat podrobný logomanuál, který jasně definuje podoby loga, kodifikuje barvy a zmiňuje možnosti jeho aplikace. Podívejte se na ukázku logomanuálu.
  7. Další spolupráceProtože obvykle bývá klient s naší prací spokojen, pokračujeme většinou další spoluprácí, ať již v podobě vypracování firemního stylu a tiskovin nebo také webových stránek či internetového obchodu.